Sunday, 18 December 2011

Tak Nak Usaha Tapi Nak Berjaya. mcm mna tuh ?



haaii ..tgok dah kan .tjuk entri kali nyh ? 'tak nak usaha tpi nak berjaya' beb! dlm dunia nyh tak bnde yg bleh kta dpat percuma taw .klw tak ade duit .wang . jgn hrap lha nak beli sesuatu kan .?



smalah klaw kita nyh nak berjaya . ada ke org yg berjaya tnpa usaha ? ade ? korang korang pnah jumpa it's kay lha . tpi really Fyka tak pnah jumpa pun .

resipi nak berjaya ? sng je . klaw nak berjaya ny stu bnda yg tak terhad lha .spe2 pun bleh nak berjaya .tak kira spe dye . tak kira rpe .agama . klaw dah Allah dh ttapkan yg dye tuh akn berjya .akn berjya jgak .

Fyka tak dilahir sempurna mcm korang . but aq pecaya . tak ade org dimuka bumi nyh yg smpurna .tpi aq ttap rsa ade org lgi beruntung drpad aq .tpi adakh diorang bersyukur dgn smua tuh ? bersyukur lha ckit . anugerah tuh .klaw korang cantik .pandai .ada bakat . tuh smua .adlah anugrah Allah .bersyukurlah yer .sma kita doakan akn anugrah yg kta dpat tuh .akn kekal.

usaha? ade orang yg dah usaha tpi tak berjaya . cam mna plak ? usaha yg sia-sia kah ? tak lha .tak akn sia-sia slagi usaha kita tuh betul .Fyka pun pnah jgak rse mcm tuh .usaha tpi tak tercpai ape yg Fyka nak . itu bererti ade sesuatu yg lbih bsar kita akn dpat . sbb Fyka slalu pgang kta2 nyh..dgar baik2 jer .ingad ! taw !


"Gagal selepas usaha adalah hikmah . Kamu akan mendapat sesuatu yang lebih besar drpd apa yg kamu sangkakan"

Dan>>

"Rezeki.. ada di mna2 datang tanpa diduga , tepat pada masa . yang pnting, mesti usaha dan bertawakkal saja kpd Allah apa yg kita lakukan"

Haa . dah tahu kan .soo..jgn rsau klaw kita usaha tpi tak berjaya .org yg berjaya dye akn penah jtuh . jtuh naek tuh dah jdi adat klaw nak berjaya .yg penting kita bangun drpd jatuh tuh cepat .sbelom terlmbat .insyaallah .kita akn berjaya .

::Resipi Nak Berjaya::
  1. Usaha
  2. Doa Selalu
  3. Solat Jangan Tinggal
  4. Akhir skali , tawakkal sja kpd Allah . agar apa yg kita buad d'berkati olh-Nya.


Insyaallah .klaw kita amalkan kita akan mnjdi seorang yg berjya di dunia dan di akhirat .Aminn...:))thanz korang yg sudi mmbaca .