Friday, 28 December 2012

10 Fakta Menarik Mengenai Kucing.

Cik Lonely Crazy Membebel..
                                                    ۞ *•.¸.•* بِسْمِ اللهِ الْرَّحْمَنِ الْرَّحِيمِ •¸ .*• ۞
Assalamualaikum
Anyeong Haseyo !
Peace ✌˙❤‿❤˙✌

Hai..hai..sihat tak hari ni ? Sihat ? Ok . Yaa, sekolah dah nak bukak..arghh nak kena pergi sekolah. Alah tunggulah dua tahun je lagi. Ahakks. Ye, back to the topic. Fyka nak buat entry pasal kucing hari ni. Menarik tak ? Siapa dekat sini pecinta kucing ? angkat hidung. HAHA. Oklah. Kucing adalah haiwan paling cute sangat kan ?Untuk pengetahuan korang Fyka pun ada kucing. Auww ! Comel sangat nama dia Pukang yeah maybe lintang-pukang kod. Kucing boroi lah katakan.

Tapi kan, korang tahu tak yang kucing ni pun ada fakta-fakta yang sangat menarik tahu ! Sebanarnya banyak kalau nak senaraikan fakta-fakta kucing ni, tapi hanya 10 pun cukup kan ?Jom..baca fakta dekat bawah ni :



1 . Kucing boleh membezakan warna ungu , biru , hijau dan kuning . 

2 . Kucing boleh balik ke rumah walaupun di buang jauh2 , tanpa disediakan kompas .wahh ! hebatnya 

3 . Kucing mempunyai ingatan jauh lebih baik daripada anjing , monyet , orang hutan .So, kucing akan ingat siapa tuan dia lah kan ? 

4 . Kucing boleh mengeluarkan lebih daripada 100 bunyian . 

5 . Kucing mempunyai kelajuan hampir 50 KM/J.Boleh masuk Olimpik lah macam ni.

6 . Kucing akan mejilat tubuh badanya setelah mengalami kejadian berbahaya bertujuan untuk menenagkan dirinya . 

7 . Kucing tidak pernah berpeluh , walupun setitik . 

8 . Kucing mempunyai DNA yang berjenis AB dan boleh di padankan dengan manusia yang berdarah AB . Woaah ! Samalah dengan aku. HAHA !

9 . Kucing betina mengambil masa lebih kurang 58-65 hari ketika waktu buntingnya . 

10 . Kucing mempunyai suhu normal nya adalah 38.6 darjah celcius 

OK ! Get it ? Semoga menjadi manfaat pada korang yee ! Jangan lupa komen ! Hahah ! Oklah goodnight. Jangan menganiayi binatang ye. Berdosa ! Bye saranghea, sayonara !